فشارشکن هیدرولیک، نحوه انتخاب و انواع شیر فشارشکن Pilot Operated

انتخاب فشارشکن هیدرولیک متناسب با سیستم

فشارشکن هیدرولیک

 انتخاب یک فشارشکن مناسب در یک سیستم هیدرولیک بسیار حائز اهمیت است به طوری که با انتخاب یک فشارشکن هیدرولیک نامناسب برای سیستم مشکلات بسیار زیادی در آن سیستم پیش می‌آید. برای درک بهتر این که ما برای سیستم هیدرولیک از چه فشارشکنی باید استفاده کنیم تا بهترین بهره وری را در سیستم هیدرولیک داشته باشیم.

 یک پرس هیدرولیک ساده را در نظر بگیریم که تشکیل شده است از یک سیلندر هیدرولیکی دو طرفه، یک فشارشکن هیدرولیک، شیر کنترل جهت (شیر برقی) مدار باز و یک پمپ هیدرولیک، با توجه به نوع تولید محصولات احتیاج داریم که از تلاش های مختلف برای ساخت محصولات مختلف استفاده کنیم، به طوری که بازه انتخاب تناژ ما برای مثال بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلوگرم است و همانطور که می دانید مقدار تناژ وارده یک سیلندر هیدرولیک را به مقدار فشار کاری سیستم تعیین میکند.

پرس هیدرولیکی که ما در نظر گرفتیم برای تولید قطعه A، احتیاج به ۵۰۰ کیلوگرم می باشد و با تنظیم فشارشکن هیدرولیک ما بر روی ۵۰ بار سیلندر هیدرولیک ما، ۵۰۰ کیلوگرم نیرو را تامین می کند؛ در قسمت بعدی تولید قطعه B، ما احتیاج داریم که پرس هیدرولیک ، نیروی معادل هزار کیلوگرم ایجاد کند و در قسمت آخر برای تولید قطعه C از نیروی ۱۵۰۰ کیلوگرم استفاده کنیم.

 در پایان کار، ما متوجه می شویم که مقدار تولید قطعه A از قطعات B و C بیشتر است و همچنین مقدار تولید قطعه B از مقدار تولید قطعه C بیشتر است، در اینجا سوال پیش می‌آید که چرا مقدار تولید قطعات با فرض اینکه مقدار مساوی از ساعت تولید برای هر قطعه در نظر گرفته شده با همدیگر متفاوت است؟؟ در صورتی که برای ساخت تمام قطعات از یک پرس هیدرولیک استفاده شده است.

اما پرسش این است که مقدار تفاوت تولید این ۱۰۰ قطعه به چه دلیل است و وقتی که ما به عملکرد پرس هیدرولیک توجه می‌کنیم. می‌بینیم که سرعت حرکت سیلندر هیدرولیک در ساخت هر کدام از قطعات با همدیگر متفاوت است، این به چه معناست اگر در قطعه A سیلندر هیدرولیک در هر دقیقه  با فشار 50 bar کار میکند. و در فرآیند تولید قطعه B، 100 bar کار میکند. و در فرایند قطعه C، 150 bar کار میکند و این موضوع بسیار جالب است که چرا یک پرس هیدرولیک برای تولید سه قطعه متفاوت با در نظر گرفتن اینکه برای تولید هر قطعه ما به تناسب متفاوتی از فشار هیدرولیک احتیاج داریم. پرس هیدرولیک با سرعتهای متفاوت کار می‌کند.

 برای تولید قطعه A با فشار کاری 50 bar کار می کنیم. برای تولید قطعه B افشار کاری 100 bar کار می‌کنیم و برای تولید قطعه C با فشار کاری 150 bar کار می‌کنیم. تنها تفاوت روند تولید این سه قطعه در فشار کاری آنها می باشد.

 در اینجا ما می خواهیم به نکته بسیار جالبی اشاره کنیم که این نکته باعث به وجود آمدن تغییر سرعت سیلندر هیدرولیک برای تولید سه قطعه در سه فشار متفاوت می باشد. ما در اینجا می بینیم که در این سیستم ما از فشارشکن هیدرولیک DIRECT ACTING استفاده کردیم و با بررسی نحوه عملکرد این فشارشکن هیدرولیک به نکته بسیار جالبی برخورد می‌کنیم. این نکته بسیار مهم دو مفهوم CRACKING PRESSURE  و OVERRIDE PRESSURE می‌باشد.

به طور ساده معنی دو مفهوم گفته شده در بالا بدین صورت است که اگر مقدار دبی پمپ این سیستم را ۲۰ لیتر در دقیقه در نظر بگیریم. در فشار 50 bar، فشارشکن هیدرولیک مقدار تخلیه روغن به مخزن ۵ لیتر در فشار 100 bar، مقدار تخلیه روغن ۱۰ لیتر و در فشار150 bar، مقدار این تخلیه ۱۵ لیتر بر دقیقه می‌باشد. پس به خوبی مشکل عدم مقدار مساوی تولید قطعه های A و B و C پیدا شد.

 این مشکل در واقع به عنوان یک نقص در نوع عملکرد فشارشکن های DIRECT ACTING نیست. بلکه مشکل انتخاب فشارشکن هیدرولیک نامناسب برای این سیستم می‌باشد که باید با 3 فشار کاری متفاوت کار کند. وقتی یک سیستم با فشارهای متفاوت کار می‌کند. تولید کننده نیاز به این دارد که مقدار قطعات تولید شده A و B و C به مقدار مساوی باشد؛ استفاده از این نوع فشارشکن هیدرولیک ، باعث شده است که مقدار تولید قطعات به صورت نامساوی باشد.

 برای حل این مشکل ما نیاز داریم که از فشارشکن هیدرولیک (Pressure Relief Valve) مناسب استفاده کنیم. با توجه به عملکرد نامناسب فشارشکن DIRECT ACTING در این سیستم ما باید از نوع دیگری از فشارشکن استفاده کنیم که مشکل به وجود آمده را حل کند. بنابراین باید فشارشکنی را انتخاب کنیم که در فشارهای مختلف که مورد نیاز ما است. یعنی فشارهای 50 bar و 100 bar و 150 bar ، مقدار تخلیه فشارشکن هیدرولیک به تانک روغن برای حفظ فشار کار مورد نیاز ما در هر 3 فشار کاری باید به یک میزان باشد. یعنی در هر سه حالت کاری پرس هیدرولیک در فشارهای مختلف سیستم، ما نیاز به مقدار دبی ثابتی داریم تا مقدار تولید قطعات به یک اندازه باشد.

اما چه نوع فشارشکنی برای سیستم هیدرولیک با فشارهای کاری مختلف مورد نیاز است؟ در ادامه به پاسخ این سوال می‌پردازیم.

 فشارشکن هیدرولیک Pilot Operated

فشارشکن هیدرولیک PILOT OPERATED ، قابلیت مورد نیاز ما در این سیستم هیدرولیک را دارا می‌باشد. بطوری که ما با تغییر فشارهای سیستم شاهد این هستیم که مقدار دبی مورد نیاز برای حرکت سیلندر در فشارهای مختلف به صورت یکنواخت است. و تغییر فشار سیستم، در مقدار سرعت حرکت سیلندر هیدرولیک تغییر ایجاد نمی کند.

نحوه عملکرد فشارشکن هیدرولیک Pilot Operated

عملکرد فشارشکن هیدرولیک Pilot Operated به صورتی است که فشارشکن هیدرولیک از دوبخش پایلوت و پایه پایین تشکیل شده است. اسپول مرکزی که وظیفه اصلی تخلیه فشارشکن را برعهده دارد. در قسمت پایین قرار گرفته و کنترل کننده فشار سیستم هیدرولیک در قسمت پایین قرار گرفته. به طوری که در پوسته فشارشکن هیدرولیک یک کانال از خط P قسمت پایلوت به بالا راه پیدا کرده و قسمت پایلوت بالا، یک کانال تخلیه تانک دارد و زمانی که فشار سیستم بر فشار نیروی فنر پایلوت بالا غلبه کند، مقدار نیروی وارده به فنر اسپول مرکزی کاهش پیدا کرده و در نتیجه پیستون اسپول مرکزی به سمت بالا حرکت کرده و روغن به سمت تانک تخلیه می‌شود که این تخلیه باعث به وجود آمدن تعادل در سیستم هیدرولیک با توجه به فشار تنظیم شده، می‌شود.

چه موردی باعث می شود که در این نوع از فشارشکن هیدرولیک در فشارهای کاری متفاوت ما شاهد این باشیم که مقدار تخلیه شده به  تانک در فشارهای کاری متفاوت، با توجه به جداول ارائه شده در کاتالوگ (هر محصول که توسط سازنده قطعه تعبیه می‌شود.)، در بازه‌های فشار کاری تعریف شده به یک اندازه است.

همانطور که اشاره شد در پوسته‌های فشارشکن هیدرولیک یک لاین خیلی کوچک از خط فشار به قسمت پایلوت بالا کشیده شده است. این باعث می‌شود که مرجع اندازه گیری مقدار فشار سیستم، مقدار بسیار جزئی از روغن در جریان در سیستم باشد. یعنی زمانی که نیروی فشار سیستم با فنر تنظیم شده در پایلوت بالا غلبه کند. اسپول مرکزی پیستون اصلی تعبیه شده در پایه پایین فشارشکن هیدرولیک حرکت کرده و مقدار اصلی جریان روغن برای تخلیه تانک را برای تنظیم فشار سیستم انجام می دهد. این مطلب به این معناست که در سیستم هیدرولیک که فشارشکن Pilot Operated مورد استفاده قرار گرفته است، مقدار دبی‌ای که نیاز است تا جریان تخلیه اصلی روغن به تانک برای تنظیم فشار سیستم هیدرولیک را ایجاد کند بسیار ناچیز است. به طوری که در فشارهای مختلف مقدار تفاوت این دبی روغن آن قدر کم است که قابل چشم پوشی می‌باشد.

نکته دیگری که در مورد فشارشکن های پایین قابل تحمل است این است که فشارشکن های پایین اپگریدر قابلیت استفاده در دبی های بسیار بالا را دارا می باشند. حتی در بعضی از برندها حتی تا ۳۵۰۰ در دقیقه از این نوع فشارشکن هیدرولیک تولید شده است.

رفع شوک در زمان عملکرد فشارشکن هیدرولیک

در فروش فشار شکن هیدرولیک، فشارشکن های PILOT OPERATED به دو نوع تنظیم دستی و برقی تقسیم می شود. نوع برقی آنها به دو دسته: Normally Close و Normally Open تقسیم می‌شود. منظور از Normally Open در این نوع فشارشکن هیدرولیک این است که در حالت عادی در زمانی که سیستم هیدرولیک وارد عملیات کاری نشده است. روغن ارسالی از سوی پمپ هیدرولیک به سیستم توسط فشارشکن هیدرولیک برقی بلوکی به سمت مخزن روغن هدایت می شود. در زمانی که شیر برقی نصب شده بر روی این فشارشکن فرمان برق را دریافت کند، عملاً فشارشکن تخلیه را قطع کرده و نقش خود را به عنوان ByPass Valve از دست داده و به یک فشارشکن هیدرولیک واقعی تبدیل می شود و جریان کنترل فشار سیستم را انجام می‌دهد؛ اما در فشارشکن های Normally Close فشارشکن در حالت عادی مانند یک فشارشکن واقعی رفتار می کند و مقدار فشار سیستم را تحت نظر دارد و زمانی که به شیر برقی نصب شده روی فشارشکن هیدرولیک فرمان برق داده شود در آن زمان فشارشکن تبدیل به یک ByPass Valve می‌شود و روغن ارسالی از پمپ هیدرولیک را به سمت تانک روغن هدایت می کند.

در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که برای انتخاب یک فشارشکن هیدرولیک مناسب برای یک سیستم، ما باید اطلاعات کافی از نحوه رفتار فشارشکن هیدرولیک در زمان کار سیستم داشته باشیم، بطوری که باید موادر نظر بگیریم که آیا سیستم هیدرولیک ما در فرآیند تولید فقط با یک فشار کاری کار می‌کند و یا امکان دارد با فشارهای کاری متفاوت کار کند.

نحوه عملکرد این نوع فشارشکن هیدرولیک بسیار نرم می باشد. ولی بعضاً در دستگاه‌هایی نیاز است که حتی از ایجاد کوچکترین شوک‌ها به سیستم جلوگیری شود. در این زمان ما می‌توانیم با استفاده از قطعه Dumping Shooting ، این تنش های وارده به سیستم را به حداقل رسانده و به نوعی، کاملاً برطرف می‌کنیم. این قطعه Dumping Shooting بین Pilot و تنه فشارشکن قرار می‌گیرد؛ و در زمان عملکرد فشارشکن هیدرولیک، حرکت پیستون مرکزی را بسیار نرم‌تر می‌کند که این خود، باعث از بین رفتن شوکهای وارده به سیستم می‌باشد.

Cracking Pressure در فشارشکن هیدرولیک چیست

منظور از کلمه‌ی Cracking Pressure نقطه ای است که فشارشکن هیدرولیک در آن زمان وارد مدار کاری سیستم می‌شود؛ و برای تنظیم فشار سیستم اقدام به تخلیه روغن به میزان مناسب به سمت تانک می‌کند، نکته مهم این است که ما برای انتخاب فشارشکن مناسب برای سیستم خود با مراجعه به کاتالوگ و بررسی آن بسیار دقت کنیم که آیا فشارشکنی که مورد نیاز ما هستش با توجه به نوع سیستم هیدرولیک دارای CRACKING PRESSURE مناسب هست یا خیر. زمانی که ما احتیاج داریم در یک سیستم هیدرولیک مانند پرس گفته شده در بالا با فشارهای متفاوت کار کنیم و با تغییر فشارهای متفاوت مقدار دبی ما تغییر پیدا نکند، باید فشارشکن هایی انتخاب کنید که دارای CRACKING PRESSURE ثابت هستند این به چه معناست؟ یعنی مقدار دبی لازم برای فرمان اقدام به تخلیه روغن توسط فشارشکن هیدرولیک برای کنترل فشار سیستم در فشارهای مختلف تقریباً به یک اندازه باشد.

Override Pressure در سیستم چیست

OVERRIDE PRESSURE در سیستم هیدرولیک بدان معناست که فشارشکن هیدرولیک در بازه‌ای از فشار کاری، تمامی روغن موجود در سیستم را به سمت تانک روغن تخلیه وعملاً باعث توقف در جریان حرکت سیستم می‌شود. بطوری که اگر مصرف کننده سیستم، یک هیدروموتور (موتور هیدرولیک) باشد. هیدروموتور در زمان وقوع OVERRIDE PRESSURE بالا دچار توقف کامل می‌شود و کل روغن به سمت تانک تخلیه می‌شود، این پدیده چون در زمان فشار کاری بالای سیستم اتفاق افتاده است باعث گرم شدن روغن نیز می‌شود. با توجه به توضیح داده شده در زمان انتخاب فشارشکن هیدرولیک برای سیستم باید با مراجعه به کاتالوگ‌های ارائه شده توسط شرکت سازنده و بررسی جدول‌های داده شده فشارشکن هیدرولیک انتخاب شود که در بازه‌های انتخابی، فشار متناسب با سیستم طراحی شده دارای OVERRIDE PRESSURE بالایی نباشد.

شیرهای کنترل فشار هیدرولیک و شیرهای کاهش فشار به یک دلیل اصلی حیاتی هستند: ایمنی. این به معنای ایمنی برای کارخانه و تجهیزات و همچنین ایمنی برای پرسنل کارخانه و محیط اطراف است.

شیرهای کنترل فشار و شیرهای کاهش فشار از کشتی‌ها، سیستم‌های لوله‌کشی و تجهیزات در برابر فشار بیش از حد محافظت می‌کنند که اگر کنترل نشود، نه تنها می‌تواند به سیستم آسیب برساند، بلکه به طور بالقوه باعث انفجار می‌شود. از آنجایی که این شیرها نقش مهمی را ایفا می کنند، استفاده از فشارشکن هیدرولیک مناسب در هر زمان کاملا ضروری است.

در اینجا شش فاکتور وجود دارد که هنگام انتخاب و اندازه گیری شیرهای کنترل فشار یا فشار شکن باید در نظر گرفته شوند:

اندازه و نوع اتصال فشارشکن هیدرولیک

اندازه فشارشکن هیدرولیک باید با اندازه لوله ورودی و تخلیه مطابقت داشته باشد. استاندارد مشخص می کند که هم لوله ورودی و هم لوله تخلیه متصل به شیر باید حداقل به اندازه دهانه ورودی/تخلیه در خود شیر باشد.

انواع اتصال نیز مهم هستند. همه این عوامل به تعیین دریچه ای که باید استفاده شود کمک می کند.

تنظیم فشار (PSIG)

فشار تنظیم شده، که بر حسب پوند بر اینچ مربع  PSIG)) اندازه گیری می شود، فشاری است که در آن یک شیر اطمینان یا فشارشکن هیدرولیک باز می شود.

فشار تنظیم شده شیر نباید از حداکثر فشار کاری مجاز بویلر یا مخزن دیگر تجاوز کند. این بدان معنی است که شیر باید در یا پایین‌تر از تجهیزات باز شود. به نوبه خود، تجهیزات باید حداقل 10٪ بیشتر از بالاترین فشار عملیاتی مورد انتظار در شرایط عادی باشد.

دما

دما بر حجم و ویسکوزیته گاز یا مایعی که در سیستم جریان دارد تأثیر می گذارد. دما همچنین به تعیین مواد ایده آل برای ساخت شیر ​​کمک می کند. به عنوان مثال، شیرهای فولادی می توانند دمای عملیاتی بالاتری نسبت به شیرهای ساخته شده از برنز یا آهن داشته باشند. هم دمای عملیاتی و هم دمای تخلیه باید در نظر گرفته شود.

فشار برگشتی

فشار برگشتی، که ممکن است ثابت یا متغیر باشد، فشاری است که در سمت خروجی شیر فشارشکن هیدرولیک در نتیجه فشار در سیستم تخلیه ایجاد می‌شود. این می تواند فشار تنظیم شده شیر بالادست را تحت تأثیر قرار دهد و باعث باز شدن مکرر آن شود که می تواند به فشارشکن هیدرولیک آسیب برساند.

برای تأسیسات با فشار برگشتی متغیر، فشارشکن هیدرولیک باید طوری انتخاب شوند که فشار برگشتی از 10 درصد فشار تنظیم شده فشارشکن هیدرولیک تجاوز نکند. برای تاسیسات با سطوح بالای فشار معکوس ثابت، ممکن است به یک فشارشکن هیدرولیک آب بندی شده یا شیر پایلوت نیاز باشد.

موارد استفاده فشارشکن هیدرولیک

انواع مختلف سیستمها  (بخار، هوا، گاز و …) نیاز به شیرهای متفاوتی دارند. علاوه بر این، مواد شیر ساخت و ساز باید برای اپلیکیشن مناسب باشد. به عنوان مثال، فشارشکن هیدرولیک ساخته شده از فولاد ضد زنگ برای محیط های خورنده ترجیح داده می شوند.

شیرهای کنترل فشار و شیرهای تخلیه باید بتوانند فشار را با ظرفیت معینی کاهش دهند. ظرفیت مورد نیاز توسط عوامل متعددی از جمله هندسه شیر، دمای محیط و منطقه تخلیه تخلیه تعیین می شود.

ظرفیت مورد نیاز

ظرفیت مورد نیاز فشارشکن هیدرولیک توسط کد مربوطه تنظیم می شود. معمولاً در موارد زیر بیان می شود:

  • LBS/HR پوند در ساعت (جریان بخار)
  • SCFM فوت مکعب استاندارد در دقیقه (جریان هوا یا گاز)
  • GPM  گالن در دقیقه و یا LPM لیتر بر دقیقه (جریان مایع)

اینها فقط فاکتورهای اساسی هستند که هنگام انتخاب و اندازه گیری شیرهای کنترل فشار و فشارشکن هیدرولیک باید در نظر گرفته شوند. همچنین باید ابعاد فیزیکی تجهیزات و کارخانه و همچنین سایر عوامل مرتبط با محیطی که شیر در آن کار می کند را در نظر بگیرید.

. این میله از یک سمت به میل فرمان و از سمت دیگر به دنده سوسماری یا پنیون متصل است. در فشار شکن های رزوه ای در مسیر لوله امکان دارد به علت محکم بستن لوله و اتصالات ، اسپول گیر کرده باشد. اگر درگام سوم در سیستم هیدرولیکی جریان کامل از پمپ خارج نشود یا جریان با بستن شیر فشار شکن ، کاهش یابد به احتمال زیاد پمپ ایراد دارد. در صورتی که شرایط به گونه ای تغییر کند که باعث شود فشار در یک سیستم تا سطح خطرناکی افزایش یابد، شیر فشارشکن میتواند تنها وسیلهای باشد که از آسیب فاجعه بار جلوگیری کند.بهرهگیری از انواع شیر های فشارشکن هیدرولیک با کاهش فشارهای ناخواسته در شبکه به مقدار زیادی از هدر رفتن سیال و یا انرژی جلوگیری خواهد کرد و میتواند بسیاری از هزینه های انتقال را کاهش دهد. به طور کلی می توان به کمک شیر کنترل فشار هیدرولیک، فشار سیستم های هیدرولیک را تعیین، محدود و یا کاهش داد؛ به بیانی دیگر وظیفه شیر کنترل فشار هیدرولیک حفاظت از سیستم در برابر تغییرات ناگهانی فشار است. هر دو نیرو با هدف خنثی سازی همدیگر وارد عمل می شوند و به علت خاصیت واکنشی متغیر فنر که متناسب با تغییرات ورودی طراحی شده، فشار خروجی به صورت پایدار باقی خواهد ماند. از سوی دیگر در شیر های کنترل فشاری که در حالت نرمال باز هستند، جریان روغن آنقدر از شیر عبور می کنند که شیر کنترل فشار به سمت تعادل حرکت نماید. بیشتر اوقات اپراتور ها از کندی عملکرد جک های بالابر و خالی کن ناراضی هستند و برای سرعت بخشیدن به حرکت جک ها دور موتور را بالا برده و اقدام به تعویض پمپ و گاها تعمیر جک های بالابر و جک خالی کن می کنند. حال اگر شرایطی خاص و یا غیر قابل پیش بینی شده در مدار هیدرولیک به وجود آید، احتمال آسیب دیدن پمپ و سایر اجزا و تجهیزات، اتلاف توان و افزایش دما در مدار هیدرولیک بسیار زیاد خواهد بود. هیدروکن ها در خطوط خردایش به دو صورت سنگ شکن و ماسه ساز عمل می کند،که دارای ورودی(خوراک) و خروجی خاص نسبت به وظیفه شان دارند. در صورتی که از هیدروموتورها به عنوان سنگ شکن یا قلوه شکن استفاده شود باید سایز تاپشل آن نیز تغییر کند و باید از منتل 4 به همراه کانکیو 4،کانکیو 5،کانکیو 5.5،کانکیو 7 یا کانکیو 8 استفاده کنیم. یا در بعضی از خودروها به یک موتور الکتریکی کوپل شده و وظیفه تامین نیروی لازم برای تخییر جهت فرمان هیدرولیک را بر عهده دارد .این پمپ از نوع جابجایی مثبت است و با استفاده از تعدادی پره گردان که در داخل محفظه ای بیضی شکل در حال گردش هستند , نیروی لازم برای سیستم را فراهم میکند . استفاده از این استانداردها در تأمین سطح ولتاژ کاری بوبین شیر برقی، بسته به الگوی طراحی سیستم دارد. در نظر داشته باشید که شیر برقی طراحی شده با هر نوع بوبین تنها در حضور همان سطح ولتاژ استاندارد کارایی دارد. به طوری که فشارشکن هیدرولیک سر راهی ارزانترین فشارشکن و فشارشکن هیدرولیک برقی بلوکی گرانترین نوع فشارشکن ها می باشند، که با توجه به میزان روغن عبوری و نحوه نصب در مدار انتخاب و خریداری می شوند. در شیرهای کاهنده فشار به دلیل استفاده از اثر گلوگاه، گرما تولید می شود و می بایست مقدار این گرما در محاسبات مدار منظور گردد.فشارشکن کاهنده فشار در انواع بلوکی ، مدولار و سر راهی و از لحاظ سیستم داخلی در 1- مجموع فشارشکن کاهنده فشاربا شیر یکطرفه 2- شیر کاهنده فشار بر اساس عملکرد با توجه به عملکرد آن فشارشکن هیدرولیک کاهنده فشار مستقیم و فشارشکن کاهنده فشار پیلوتی موجود می باشد . از این رو شیر برقی کنترل جهت مناسب، بالاترین سرعت در پاسخ به فرمان های برقی را دارد. در طراحی شیر برقی هیدرولیک نیز استانداردهای متعددی نقش بازی می کنند. آنها می توانند قدرت حرکتی بالایی را تولید کنند. اگر تمیز کردن صافی ورودی پمپ و فیلتر هوای مخزن باعث رفع عیب سیستم هیدرولیکی نشود ، پمپ و فشارشکن هیدرولیک را از بقیه مدار جدا نمائید.برای این کار خروجی پمپ که به شیر راه دهنده متصل است را جدا نمائید. عملکرد شیر فشار شکن به این صورت است که در صورتی که ببیند فشار خروجی بیشتر از حد مجاز است باز شده و اجازه میدهد مایع هیدرولیک از سمت پر فشار به سمت کم فشار منتقل شود تا قطعات سیستم اسیبی نبیند . اگر حداکثر فشار مطلوب در سیستم هیدرولیکی در گام دوم بدست نیاید،باید تست های بیشتری به شرح ذیل روی پمپ و فشارشکن هیدرولیک انجام داد. که نوع پیلوتی توانایی عبور جریان بیشتری را از خود دارند . در این حرکت یک اسپول نقش یک کلید را بازی می کند. از معایب شیر کارتریجی پیلوت ار سان هیدرولیک میتوان به حساسیت به ویسکوزیته و تغیرات دما و نیز عملکرد ضعیف بهدلیل آلایندگی و رسوب در سیستمهای دارای فیلتراسیون ضعیف روغن اشاره کرد. میتوان گفت وظیفه اصلی این نوع شیر ها محافظت از پمپ و مدار در برابر افزایش فشاری است که به صورت ناخواسته امکان بروز آن در مدار وجود دارد. در سایت Sun Hydraulics جهت انتخاب مناسب شیر اطمینان کارتریجی گزینه هایی وجود دارد که با انتخاب آنها، بطور خودکار سایت شرکت، کد فشارشکن هیدرولیک کارتریجی سان مورد نظر را پیشنهاد مینماید. مشاورین هیدرولیک ایسوا نمایندگی فشارشکن هیدرولیک بیش از 15 سال تجربه در زمینه فروش ، تامین و تعمیر قطعات هیدرولیک صنعتی ، راهسازی ، الکتروموتور ، شیرآلات هیدرولیک ، بلوک هیدرولیک ، پروپرشنالها ، جک و پاورپک ، یونیت هیدرولیک ، شیر دستی هیدرولیک ، خط کش های اهمی ، شیرالات هیدرولیکی ، شیرهای کنترل فشار و سرعت ، قطعات پمپ پره ای و پیستونی ، قطعات هیدروموتور اوربیتالی ، قطعات هیدروموتورهای پیستونی ، لوازم جانبی دستگاه ، لوازم جانبی هیدرولیک ، شیرهای کنترل جهت ، جریان و فشار و شیرهای پروپرشنال با عملکردهای مختلف ، ساخت انواع جک تلسکوپی، چهار میل مهار ، ساده و … همانطور که روتور میچرخد پره ها به گردش می آیند و این پره ها روغن را از سمت کم فشار مکیده و به سمت پر فشار منتقل میکنند .هر چه سرعت گردش موتور بیشتر شود مقدار روغنی که به سمت پرفشار منتقل میشود نیز بیشتر میشود . نمایندگی فشار شکن هیدرولیک یا همان رلیف ولو ها از لحاظ نوع نصب به چهار دسته فشارشکن هیدرولیک سر راهی، فشارشکن کارتریجی، فشارشکن هیدرولیک زیرشیری و فشارشکن هیدرولیک بلوکی تقسیم بندی می شوند. اساس طرز کار شیر فشارشکن هیدرولیک با استفاده از غلبه نیروی سیال بر پاپت یا ساچمه ای است که تحت فشار نیروی فنر پشت سر خود است. در این نام گذاری عدد اول معرف تعداد ورودی ها و یا خروجی ها می باشد و عدد دوم برای نمایش تعداد خانه ها به جهت تامین انواع سناریوهای قطع و وصل می باشد. اگر بخواهیم در یک جمله یا به زبان بسیار ساده صنعت هیدرولیک را خدمت شما کاربران عزیز معرفی کنیم می توان گفت روغن تحت فشار قدرت بالایی دارد آن را به کمک پمپ روغن که در کنار مخزن روغن قرار دارد ، پمپ کرده و این روغن در شلنگ ها یا اتصلات مخصوص حرکت کرده که به قطعات مختلف یا دستگاههای مورد نیاز فرستاده میشود ، در این مسیر سرعت، فشار و توان آن به کمک شیرهای دستی ، شیرهای برقی ، فشارشکن هیدرولیک ، پرشر سویچها و … اما با افزایش سطح دبی در انتقال سیالات که نیاز به تعریف شیر برقی هیدرولیک های بزرگتر می باشد، مدل ها با بدنه های چدنی و برنجی مورد استفاده قرار می گیرند. اصولا طبق اصل سوم هیدرولیک، فشار در اثر مقاومت در مسیر به وجود می آید. پمپ هیدرولیک در اصل توسط تسمه دینام به موتور متصل است . در اصل این پمپ ها را طوری طراحی میکنند که در دور موتور درجای خودرو بتواند نیروی لازم جهت گردش خودرو را فراهم کند . هیدروکن یا سنگ شکن مخروطی در تاسیسات شن و ماسه بعنوان سنگ شکن های ثانویه مورد استفاده قرار می گیرند.خردایش در این سنگ شکن ها با تغییر فاصله بین منتل که بر روی شفت اصلی هیدروکن و کانکیو که بر روی تاپشل قرار دارد،توسط بوش اکسنتریک صورت می گیرد .تنظیم سایر مصالح خروجی توسط جک هیدرولیک انجام میشود. نمونه های شیر برقی هیدرولیک 2.2 و یا 3.2 موارد بسیار متداولی هستند. اگر این شیر برقی با طراحی ویژه ای که تحمل کار در چنین فضاهایی را باعث می شود، مقاومت کافی را نداشته باشد، قطعاً در مقابل سیالات پرفشار سیستم های هیدرولیکی تاب نمی آورد. شیر فشنگی سوپاپدار سان هیدرولیک با نشتی بسیار کم، توانایی تحمل آلودگی در سیال، بدون نوسان و از بین رفتن خرابی ناشی از کاویتاسیون در بلوک هیدرولیک بدلیل داشتن سوپاپ بصورت تعداد در انبار مرکزی شرکت جریان کارا موجود میباشد. کاویتاسیون باعث افزایش صدا و کاهش فشار یا سرعت می شود.معمولاً صافی مکش در زیر روغن غوطه ور می باشد. مي توان گفت اولین مشکلی که اغلب در سیستم هیدرولیکی رخ میدهد، پدیده ی کاویتاسیون است که به واسطه انسداد ناشی از ذرات خارجی در فیلتر مکش ایجاد می شود. این نوع شیر فشنگی در مدار از پمپ هیدرولیک و عملگرها حفاظت نموده، لذا در تمامی مدارات هیدرولیک حداقل یک ریلیف والو موجود میباشد. بوبین ها با سطوح ولتاژ متفاوت قدرت کارکرد در شیر برقی هیدرولیک با یک سطح ولتاژ خاص را ندارند. نواع فشارشکنهای بلوکی و زیرشیری در مارکها و مدارهای متفاوت و خاص. توانمندی و تنوع بالا در بهره مندی از انواع سطح ولتاژ استاندارد آنها را برای نصب شدن در هر نوع سیستمی آماده کرده است. هر کدام از مدل های چدنی و یا برنجی در حضور هر یک از این سطوح ولتاژ طراحی شده اند. کارکرد دقیق چنین سیستمی تابع حضور عاری از عیب یک شیر برقی هیدرولیک می باشد. با وجود این پیچ به راحتی می توانید عملیات باز و بسته شدن شیر برقی هیدرولیک را به شکل دستی به انجام رسانید. مخازن با ضخامت 4،5،6 میلی متر به سفارش مشت… این معیار نمایانگر آن است که فروشنده سفارشات ثبت شدهی مشتریان را بدون کنسلی (لغو سفارش) ارسال کرده است. برای تست ، پیستون را به یکی از دو انتهای کورس سیلندر حرکت داده و در همان موقعیت آن را تحت فشار قرار دهید . شیر فشار شکن هیدرولیک یا همان رلیف ولو لازمه هر سیستم هیدرولیک و یکی از تجهیزاتی است که نبود آن در سیستم هیدرولیک می تواند باعث بروز آسیب های جدی به سایر اجزا شود. فشار شکن شیر کنترل هیدرولیک لودر چینی: این قطعه روی شیر کنترل هیدرولیک نصب شده و عملکرد این قطعه شبیه به عملکرد فیوز در سیستم هیدرولیک میباشد،و از ورود فشار بیش از حد به سیستم هیدرولیک جلو گیری میکند. شیر برقی هیدرولیک NO: یک مدل از شیر برقی هیدرولیک است که در حالت عادی مسیر انتقال سیال در آن باز می باشد. چرا که مسیر عبور سیالات در حالت طبیعی از شیر برقی هیدرولیک NO کاملا باز است. هر دستگاه شیر برقی هیدرولیک را در لیست قطعه ها با تعریف الکترو مکانیک قرار می دهند. لذا توجه به تحمل قدرت فشار در سیستم، بالاترین نکته در انتخاب نوع بدنه برای شیر برقی هیدرولیک مورد نظر شما است. این نوع از موتورها، مخصوصا در کاربردهای سرعت پایین مناسب هستند و می توانند قدرت بسیار بالایی ایجاد نمایند.البته باید به این نکته اشاره کرد که هیدروموتورهای بلغاری و چینی از لحاظ ابعاد و سایزهای مختلف کاملاً مانند هیدروموتور دانفوس بوده به طوری که در صورت موجود نبودن هیدروموتور دانفوس می توان به راحتی هیدروموتور بلغاری و چینی را جایگزین کرد. به این ترتیب فقط فیلتر، پمپ ، فشار شکن و گیج فشار در مدار باقی می مانند و تمام دبی پمپ از فشارشکن به مخزن تخلیه می شود . به هر دلیلی سیلندر در یک موقعیت نامطلوب متوقف شود. تمام مدل های طراحی شده از شیر برقی هیدرولیک در دو تیپ NO (در حالت عادی باز) و NC (در حالت عادی بسته) دسته بندی می شوند. چرا که قیمت شیر برقی هیدرولیک با توجه به سطح توانمندی ها و کیفیت ساخت مناسب از جایگاه معقول بازار برخوردار است. سر آزاد این شلنگ را به ورودی مخزن وارد کنید به نحوی که نرخ جریان عبوری از آن که وارد مخزن می شود را بتوانید مشاهده نمائید و پمپ را روشن کنید و پیچ تنظیم فشار شکن را شل و سفت نمائید و مقدار دبی خروجی از فشار شکن را مشاهده نمائید. رلیف ولو ها در انواع مختلف سر راهی، مادولار یا همان زیر شیری، کارتریجی، دستی بلوکی و برقی بلوکی تولید می شوند که بسته به نوع سیستم و منطق مدار هیدرولیک از آنها استفاده می شود. به طوری که فشارشکن های سر راهی ارزانترین فشارشکن و فشارشکن های برقی بلوکی گرانترین نوع فشارشکن ها به حساب می آیند، که با توجه به میزان روغن عبوری و نحوه نصب در مدار انتخاب و خریداری می شوند. آنگاه به راحتی می توانید شیر برقی هیدرولیک با تغذیه مورد نظر خود را انتخاب کنید. به طوری که با افزایش فشار، پاپت حرکت کرده و روغن از پمپ به مخزن تخلیه می شود. ساده ترین تعریفی که میتوان از شیرهای فشارشکن یا pressure relief valves ارائه داد این است که این شیرها به طور اتوماتیک یا دستی افزایش فشار زیاد و متغیر ورودی را کاهش می دهند وبه فشار ثابت خروجی تبدیل میکنند. شیر های برقی کنترل جهت از دیرباز تا به امروز یکی از برند های پرطرفدار در بازار هیدرولیک محسوب می شده است. به بیان دیگر فشار هیدرولیک با مقاومت بار در برابر جریان پمپ هیدرولیک به وجود می آید. شیر کنترل هیدرولیک و مجهز به سه فشارشکن که دو عدد از آنها کوچکتر (بالا بر – خالی کن) و یک عدد بزرگتر است؛که فشار شکن اصلی شیر کنترل میباشد. در این حالت یک خط انتخاب تحت تاثیر فرمان الکتریکی پدید می آید. استفاده می شود. فضای کاری هر نوع سیالی مشخصه های فنی در ساخت شیر برقی را مشخص می کند. البته در این بین توجه به قیمت شیر برقی هیدرولیک نیز حائز اهمیت است. این قطعه که به صورت مستقیم به فرمان خودرو متصل است . معمولا خرابی آن با سفت شدن فرمان خودرو همراه است . فرمانی سفت که رانندگی را برای ما سخت میکند . شیر برقی هیدرولیک باید توانایی کار در سطح فشار بالای حاکم شده در سیستم های هیدرولیکی را داشته باشد. اما مشخصه های فنی در طراحی، ابعاد، مقدار دبی و نوع متریال در ساخت است که وجه کاربرد تخصصی آنها را مشخص خواهد کرد از این رو نمی توانیم از هر مدل شیر برقی برای نصب شدن در اهداف هیدرولیکی بهره مند باشیم. در مقاله شیر کنترل فشار (شیر تنظیم فشار هیدرولیک) انواع شیر فشارشکن هیدرولیک به طور کامل بیان شده است. از سایر کاربرد های فشارشکن برقی بلوکی می توان به کاربرد این شیر در سیستم های هیدرولیک پرس اشاره کرد. شیر برقی هیدرولیک های مدل چدنی از انواع فلنچی هستند و طراحی آنها از ابعاد 2 اینچ به بالاتر می باشد. شیر برقی های هیدرولیک در سایز های مختلف تولید شده است. در انتخاب یک مدل از شیر برقی هیدرولیک باید اطلاع کاملی از ساختار سیستم هیدرولیک حاکم شده بر دستگاه مورد نظر خود داشته باشید. حرکت اسپول تحت تاثیر قدرت مغناطیسی بوبین باعث باز و یا بسته شدن جریان سیال در یک خط تغذیه هیدرولیکی خواهد شد. شیر های کنترل فشار تجهیزاتی در سیستم های هیدرولیکی می باشند که به وسیله آنها می توان فشار سیستم را تعیین، محدود و یا کاهش داد. کنترل میشود ، حتی در صورت نیاز (با خرید موتورهای و پمپ های پر قدرت ) ، هزاران کیلو قدرت در اختیار ما میگذارد . البته وجود خراش های طولی در لوله سیلندر می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات مشابه در سیلندر بشود. به این ترتیب تامین نیروی برق بسیار ساده تر خواهد شد. اینکه الگوی تامین برق مدار فرمان در سیستم چگونه است؟ پارامترهای عملکردی این شیر فشنگی پیلوتی هیدرولیک بدلیل عملکرد پیلوتی شامل مواردی نظیر کنترل فشار دقیق و امکان ساده تنظیم گسترة وسیعی از فشار زیر بار (تنظیم راحتتر در هنگام عملکرد در فشار بالا)، مستقل بودن دبی از تغیرات فشار، عملکرد نرم و بی صدا و پاسخ زمانی نسبتا سریع میباشد. بی بار کردن یا آنلودینگ به این معنی است که با رسیدن فشار به حد تنظیمی پمپ بزرگتر از مدار خارج شده و دبی آن مستقیماً وارد مخزن هیدرولیک می شود. در این حالت با نصب یک فشار شکن برقی هیدرولیک و تنظیم فشار رلیف ولو آن تا حد دلخواه باعث بی بار کردن پمپ بزرگتر شد. به هر حال مدل های حرفه ای برای تامین نیازهای حرفه ای با جایگاه بالاتری در تعیین قیمت شیر برقی هیدرولیکی قرار می گیرند. این نوع شیر ها مانند شیر های کنترل جریان با روش نصب به صورت سرراهی، بلوکی و زیرشیری تولید میشوند. کاربرد این نوع شیر در مواقعی که در بخشی از مدار فشار محدود و قابل کنترلی نیاز باشد (مانند فشار در سیلندر متصل به گیره ای که قطعات ظریف را نگه می دارد) اهمیت پیدا می کند. حداکثر نیروی مورد نیاز توسط سیلندر تابعی از حداکثر فشار سیستم و سطح مقطع پیستون و میله پیستون بوده لذا جهت کنترل دقیق نیروی ایجاد شده در سیلندرها، بستگی به کنترل دقیق سطح فشار سیستم دارد. در همه پمپ های با فشار بالا جهت جلوگیری از ایجاد فشار بیش از حد روغن یک قطعه به نام شیر فشار شکن وجود دارد . شیر برقی هیدرولیکی می تواند به درستی تمام این شرایط ایده آل در کار را تامین نماید. به هر صورت برای آنها که در سیستم انتقال سیالات خود قصد ایجاد یک سیستم کاملا مطمئنی دارند، شیر هیدرولیک یکی از بهترین انتخاب ها است. اگر پمپ خراب باشد ، خروجی از فشار شکن در هنگامی که پیچ تنظیم آن کاملاً شل باشد ، به صورت کامل خواهد بود و با بسته شدن آن مقدار دبی پمپ کاهش می یابد. در لحظه فرمان الکتریکی، بوبین این مسیر بسته می شود. وظیفه کوپلینگ هیدرولیک یا هر سیال دیگر تسریع عمل قطع و وصل کردن جریان در مسیر انتقال سیال می باشد. تست مذکور را در نقاط میانی کورس سیلندر نیز می توان تکرار نمود البته برای توقف سیلندر لازم است یک مانع با استحکام بالا ، جلوی میل پیستون قرار دهید اگر در حین تست نشتی روغن از پورت جلو یا عقب مشاهده شود ، پکینگ سیلندر معیوب می باشد و لازم است تعویض شود . یعنی با داشتن پاپت مانع نشتی روغن میشوند. پاپت ولو شیر پاپتی شیرپاپتی شیرپاپت شیربرقی پاپتی رکسروت رکسروت آلمانی. شیربرقی هیدرولیکی پاپتی پاپت ولو رکسروت آلمان. شیربرقی فشارشکن ردیوسینگ سکونس فلوکنترل سوپاپ ریلیف ولو کنترل دبی جریان کاهنده فشار مقسم فلوکنترل بلوکی هیدرولیکی رکسروت آلمان. فشار شکن هیدرولیک اصلی ، شیرهای کنترل فشار هیدرولیک در تمام سیستمهای هیدرولیک مورد استفاده قرار میگیرد و به به عملکرد سیستم از جهت ایمنی و نگهداشتن در محدوده فشاری خاص کمک میکند .این شیرها اعم از نمونه های ریلیف ولو یا شیرهای کاهنده فشار ، سکوئنسر و کانتربالانس باستثاء کاهنده فشار بقیه صورت نرمال کلوز میباشند .در ساختار بیشتر این شیرها از نوعی محدودیت برای کنترل فشار و در بعضی موارد به صورت پایلوت به کمک سیگنال خارجی فشار کنترل میشود . اما اصولاً در سیستم های کنترل جهت هیدرولیک از یک روغن هیدرولیک خاص استفاده می شود. تامین نیازهای سطح بالا تا فعالیت در فضاهای معمولی در نگرش طراحی این مدل ها قرار گرفته است. این واژه معرف آن است که در قطعه فنی مذکور نیروی برق و اجزای مکانیکی در کنار هم قرار گرفته اند. در لحظه صادر شدن فرمان برق است که مسیر هدایت سیال هیدرولیکی باز شده، شاهد انتقال سیال هستیم. به طور کلی اگر این مدل از شیر برقی هیدرولیک را در داخل سیستم نصب کنیم، تا زمانی که هیچ فرمانی از جانب برق بوبین صادر نشده باشد، مسیر انتقال سیال از جانب شیر برقی هیدرولیک باز است. کاربرد دیگر فشار شکن برقی بلوکی در سیستم هایی می باشد که دبی روغن زیادی در جریان است. با کیفیت عالی دستگاهی است مغناطیسی جهت جلوگیری از ایجاد رسوب و از بین بردن رسوبات قبلی در لوله های آب… این پمپ با مکش روغن و متراکم کردن ان فشار لازم را برای ان ایجاد میکند . با فرض تمیز بودن فیلتر خط مکش و سالم بودن لوله کشی ورودی و عدم ورود هوا به آن ، روغن از طریق اجزاء درونی پمپ به داخل می لغزد. تحت چنین شرایطی دیر یا زود فیلتر مکش مسدود می شود و کل سیستم هیدرولیک را متوقف می سازد. این سیستم با گردش فرمان به چپ یا راست جهت پر فشار و کم فشار جک را تعویض میکند تا فرمان به هر دو طرف تغییر جهت بدهد . معمولاً در سیستم هیدرولیک پرس ها از دو پمپ هیدرولیک استفاده می شود. بیشترین مصرف این نوع خنک کن ها برای دستگاه های پرس سنگین و دستگاه های تزریق و دایکاست و سایر ماشین الاتی که نیاز سیستم خنک کاری بالا دارند. رادیاتور روغن هیدرولیک – مبدل حرارتی – خنک کن هیدرولیکی – دستگاه خنک کن روغن هیدرولیک (هوا خنک فن دار)-رادیاتور روغن هیدرولیک-خنک کن روغن هیدرولیک-سردکن و خنک کن فن دار -چیلر گازی و … برای خنک کاری یونیت هیدرولیک که نیاز به دمای پایین روغنکاری دارند،. به محض ورود به سایت دیجیکالا با دنیایی از کالا رو به رو میشوید. پمپ هیدرولیک یکی از قطعاتی است که تا خراب نشود قدرش را نمیدانیم . در این خط فرمان قصد بستن مسیر در جابجایی سیالات را داریم. در نقطه عکس طراحی شیر های NO برای مدل های نرمال بسته قصد تعریف یک خط سیال باز در صورت تحریک بوبین پیش بینی شده است. در نتیجه سایر اجزای مورد استفاده در مدار هیدرولیک را در مقابل تنش های غیرمجاز، محافظت می نماید. در زیر روند رخ داده در شیر کنترل فشار هیدرولیک را مشاهده می کنیم. این باعث ایجاد خروجی یکنواخت با گشتاور اولیه ی بالا می شود، اما اغلب در رنج سرعت بالا محدود می شوند. قیمت شیر فشارشکن هیدرولیک با توجه به نوع نصب آن و همچنین شرکت سازنده رنج متفاوتی دارد. این شیر اطمینان کارتریجی عملکرد مستقیم Sun Hydraulics دارای افزایش فشار نسبتاّ یکسان بوده و رنج دبی عبوری از آن بین 100 الی 800 لیتر بر دقیقه بوده که بالطبع با افزایش سایز کارتریج، دبی عبوری آن افزایش مییابد. لذا می باید ایمنی مدار را به نحو قابل محسوسی افزایش داد که در بهترین حالت بتوان حداکثر فشار سیستم و حداکثر جریان پمپ را کنترل کرد. در مورد خصوصیات شیر فشارشکن کارتریجی پیلوت دار Pilot Operated یا شیر فشارشکن دارای خط فرمان سان میتوان به امکان تنظیم دقیق فشار در مقادیر پایین بدلیل محفظه کوچک پیلوت و داشتن فنر سبکتر نسبت به سوپاپ کارتریجی عملکرد مستقیم، ضد شوک بودن یا میراکننده ضربات در مدار هیدرولیک، امکان کنترل از طریق خط پیلوت اشاره کرد. موارد استفاده از سوپاپ کارتریجی سان هیدرولیک با عملکرد مستقیم در حفاظت از پمپ هیدرولیک جابجایی ثابت و شیر کنترل جهت در هنگام مسدود شدن ناگهانی خروجی پمپ هیدرولیک و یا محدود کردن فشار بیش از حد مرتبط با تجهیزات جبران کننده فشار پمپ هیدرولیک و یا حفاظت از عملگرهای مدار اعم از جک و هیدروموتور در مقابل شوک فشاری ناشی از راه اندازی و یا توقف بار با اینرسی بالا میباشد. البته بدنه های فلزی برای تامین فشارهای بالا در حین کار مورد توجه قرار می گیرند. این شیر برقی با قابلیت انعطاف بسیار بالایی همراه است و به خوبی می تواند در بطن هر نوع سیستم انتقال سیالات مورد استفاده قرار گیرند. البته این تیپ ها خود نیز در گروه های متنوعی از انواع دریچه های ورودی و خروجی قرار می گیرند. این گروه از تولیدات شامل طیف گسترده ای از انواع شیر برقی هیدرولیکی با سطح کارایی متنوع می باشد. شیر برقی هیدرولیکی یک قطعه الکترو مکانیکی است. یک نیروی پیش بینی نشده و یک فشار مضاعف بر مدار تحمیل شود. شیر فشار شکن کاتریجی یا شیر اطمینان کاتریجی یا فشارشکن فشنگی سان هیدرولیک بطور معمول در مدار بطور نرمالی بسته قرار گرفته و جهت اطمینان از بالا نرفتن فشار از حد مجاز و یا جهت ثابت نگه داشتن اختلاف فشار بین جریان ورودی-خروجی و بصورت دو، سه یا چهار راهه طراحی شده اند. شیر فشارشکن کارتریجی پیلوتی سان هیدرولیک یا سوپاپ اطمینان با عملکرد دومرحله ای در مواردی که مدار هیدرولیک نیازمند عبور جریان با دبی زیاد و یا تنظیم فشارهای بالا بصورت دقیق (بدون ایجاد تلفات ناشی از فشار) باشد، بهترین گزینه خواهد بود. فلوکنترل هیدرولیکی هیدرولیک رکسروت هیدرولیک اره نواری دقیق رکسروت آلمان سوپاپدار فلو کنترل سوپاپ دار دقیق. هیدرولیک صنعتی فلوکنترل هیدرولیکی فشارشکن هیدرولیکی بلوک هیدرولیکی فلوکنترل بلوکی فشارشکن بلوکی رکسروت آلمان ویکرز انگلیس. ویکرز انگلیس آتوس ایتالیا وانفلو سوییس فشارشکن هیدرولیکی ردیوسینگ ولو آنلودینگ ولو ریلیف ولو سروو شیرسروو موگ هیدرولیک هیدرولیکی. بوش آلمان هیدرورینگ آلمان ویکرز آمریکا آتوس ایتالیا ویکرز آلمان شیرهای کنترل جریان و فشار روغن سیستمهای هیدرولیک. مقسم هیدرولیکی واندفلو سوئیس شیرهیدرولیکی تحریک باد شیرتحریک پنوماتیکی آتوس ایتالیا 1/4 تمام بسته ضربدرموازی شیر آکومولاتور بوش انباره. شیربرقی رکسروت هیدرولیک آلمان 3/8″ 24v 350bar شیربرقی هیدرولیکی شیرهیدرولیکی شیرفرمان. پروپشنال هیدرولیک ولو شیرهیدرولیکی پروپشنال پرپشنال هیدرولیکی شیربرقی شیربرقی هیدرولیک رکسروت آلمان شیر برقی دوبوبین 24ولت آکبند. شیر برقی هیدرولیک NC: در این مدل شرایط کارکرد عادی در حالت بسته است. و همچنین محصولاتی که هر فرد در زندگی شخصی، تحصیلی و کاری خود به آنها احتیاج پیدا میکند، چیده شده است. پمپ هیدرولیک نیز می بایست در برابر این فشار به وجود آمده مقاومت کند. میدانی که می تواند یک مکانیسم مکانیکی در بطن هر شیر برقی کنترل جهت هیدرولیک را به حرکت درآورد. در تمامی مدل های طراحی شده برای شیر برقی هیدرولیک ترک از یک پیچ برای سوئیچ کنترل دستی استفاده شده است. در صورت بیشتر بودن این دما احتمال لغزش داخلی روغن وجود دارد. این قطعه در لودرهای مختلف گام رزوه مختلفی دارد یا رزوه ریز و یا رزوه درشت هستند. توسط هوای فشرده یا یک تکه سیم باریک مسیر گلوئی را می توان تمیز نمود . این قطعه قرار است با کمک فرمان های برقی در مسیر انتقال قدرت های هیدرولیکی قرار بگیرد. در هر شیر برقی هیدرولیک نیز یک قطعه الکتریکی با نام بوبین حضور دارد. لذا اگر در عملیات کنترل سیستم هیدرولیک مورد نظر خود، شاهد حضور سطح فشار بسیار بالایی نیستید، استفاده از مدل های برنجی و یا پلاستیکی انتخاب های بهتری هستند. در نام گذاری انواع شیر برقی هیدرولیک نیز از اعدادی به مانند 2.2 و یا 3.2 استفاده می شود. اما قبل از آن بهتر است تا نگرش فنی بر اسلوب کارکرد شیر برقی هیدرولیک داشته باشیم. البته این قدرت زمانی مفید است که بتوانیم به طور کامل آن را تحت کنترل داشته باشیم. به صورتی که دو طرف کوپل دارای سوپاپ بوده و در زمان قطع اتصال بین دو طرف از نشت سیال جلوگیری میکند. سیستم های هیدرولیکی نقش کلیدی در تکمیل پروسه ماشین آلات امروزی دارند. برای تکمیل پروسه کنترل انواع سیستم های هیدرولیکی از شیر برقی هیدرولیکی استفاده می شود. در مقدمات امر قید کردیم که استانداردهای گوناگونی در تأمین سطح ولتاژ کاری انواع شیر برقی دخیل هستند. غالباً در یک سیستم طراحی شده سعی می شود تا تمام المان های الکترومکانیکی از یک سطح ولتاژ یکسانی برخوردار باشند. یکی دیگر از مشخصه های کاری با انواع شیر برقی هیدرولیک، سطح ولتاژ لازم برای تحریک بوبین آنها می باشد. یکی از ملاک های اصلی در دسته بندی انواع شیر برقی هیدرولیک برند ترکیه ای از نظر متریال در ساخت بدنه آنها می باشد. برای این منظور سه مدل شیر برقی هیدرولیکی را تعریف می کنیم. این وظیفه را شیر فرمان بر عهده دارد . در این حالت پمپ بزرگتر که دبی بالایی دارد باعث افزایش سرعت جک هیدرولیک پرس شده و پس از رسیدن جک به روی قطعه کار دیگر به دبی پمپ بزرگتر نیازی نیست. هنگامی که جریان روغن از دهانه ورودی به شیر کنترل فشار وارد می شود از طرف دهانه خروجی نتواند خارج شود، فشار به قدری بالا می رود که شیر کنترل فشار در حالت عدم تعادل قرار گیرد. یک دستگاه پرس هیدرولیک 63 تن روسی در حال کار به فروش می رسد . طبق نقشه ، ساخت پاورپک ، دنده ای و پیستونی آماده خدمت گذاری به شما صنعتگران و همکاران ارجمند می باشد. عملکرد شیرهای فشار شکن بر طبق کنش و واکنش میان دو نیروی متضاد مجاور یکدیگر است. همه آنها طبق تعادل ایجاد شده بین نیروی فنر و فشار روغن عمل می کنند. اجزای مکانیکی تحت تاثیر قدرت الکتریکی کار می کنند. انواع قطعات هیدرولیکی قطعات و ابزار و دستگاهایی که با فشار روغن کار می کنند. طراحی بدنه انواع شیر برقی هیدرولیک ترک براساس ظرفیت در انتقال سیال روغن هیدرولیک تنظیم شده است. برای درک توانمندی ها تا مشخصه های فنی شیر برقی هیدرولیک، شرح کاملی از مشخصه های فنی آن را آماده کرده ایم. برای تنظیم فشار ثانویه سیال در یک مدار هیدرولیک که به دو فشار متفاوت دریک زمان دارای دو عملگر هیدرولیکی می باشد از فشارشکن کاهنده فشار استفاده می کنیم فشارشکن کاهنده فشار در حالت نرمال بصورت باز می باشد و این عملکرد تا زمان رسیدن فشار خروجی به حد تنظیم شده ادامه خواهد می یابد و زمانی که فشار خروجی به کمتر از حد تنظیمی خود برسد، گلوگاه باز شده و جریان سیال به صورت آزاد برقرار می گردد. در فشارشکن کاهنده فشار، جریان اضافی به مخزن برنمی گردد، بلکه با ایجاد افت فشار در اثر تنگ شدن گلوگاه، تنها فشار در خروجی کاهش می یابد. سیلندر می باید در انتهای کورس خود به مدت زمانی زیاد بماند. C بوده با این تفاوت که سوپاپ جایگزین اسپول در طبقه اصلی کاتریج شده است. این معیار نمایانگر آن است که فروشنده در بازهی زمانی اعلام شده بدون هیچ تاخیری، کالا را تامین و ارسال کرده است. A نسبت به روغن سرد و یا گرم رفتار بدون نوسانی دارد) و ساختار مستحکم در برابر فشار بالا یا شوک جریان اشاره نمود، البته این مزایا بعلت عملکرد مستقیم کارتریج یا Direct Acting بودن آن است. در صورت امکان خط تخلیه فشار شکن به مخزن را جدا نموده و تکه ای شلنگ کوتاه به خروجی مذکور متصل نمائید. برای این منظور در انواع شیر برقی با هدف استفاده در انواع سیستم ها، سطح ولتاژهای متنوع با استانداردهای گوناگون تعریف شده است. شیر برقی هیدرولیک نیز از نمونه های تخصصی طراحی شده برای چنین سیستم هایی است. عدد 2 نیز معرف 2 حالت کارکرد برای این شیر برقی هیدرولیکی می باشد. یک شیر برقی کنترل جهت هیدرولیکی قرار است تا در بطن یک عملیات صنعتی که متکی بر تأمین قدرت های هیدرولیکی است، نصب شود. اولین گام در این مرحله تست پکینگ های معیوب سیلندر می باشد. انرژی هیدرولیک توسط یک محرک اولیه که عموماً الکتروموتور می باشد، پمپ هیدرولیک را به گردش در می آورد. نوع حلقه بادامکی مولتی لوب یک حلقه بادامکی با چند لوب است و غلطک های پیستون در مقابل حلقه بادامکی به خارج فشار می آورند. شیر اطمینان کارتیجی پیلوتدار هیدرولیک دارای کاربرد زیاد در مدارهای هیدرولیکی بوده و اکثر کارتریجهای فشار شکن مورد مصرف از نوع پیلوت دار میباشند. سایز کارتریج، ظرفیت کارتریج، نسبت تحریک خط فرمان کارتریج، خصوصیات عملکردی کارتریج سان هیدرولیک و مواردی نظیر شیر اطمینان با کارتریج عملکرد مستقیم یا فشار شکن با فشنگی پیلوتی از این دست گزینه ها میباشد. این پدیده ممکن است در پمپ های کهنه و یا پمپ های نو رخ دهد. در این حالت جلوی عبور یک قسمت از جریان یا کل آن را مسدود می نماید. از خصوصیات شیرهای محدود کننده فشار کارترجی سان هیدرولیک با عملکرد مستقیم Direct Acting یا کارتریج یک طبقه میتوان به: پاسخ زمانی سریع بدلیل ساختمان ساده، نشیمن گاه آببند کارتریج و حساسیت کمتر نسبت به وجود آلودگی روغن بدلیل سطح مقطع وسیع بازشوندگی اشاره کرد. این بوبین تحت تاثیر جریان الکتریکی قادر به تولید میدان مغناطیسی است. تا زمانی که هیچ فرمان الکتریکی بر بوبین این مدل از شیر برقی هیدرولیک نباشد، مسیر هدایت سیال هیدرولیکی بسته می ماند. این استانداردها معرف سطح کارکرد بوبین در تعریف شیر برقی هیدرولیک هستند. لذا با توجه به این الگو می توانید نوع شیر برقی هیدرولیک خود را انتخاب کنید. هر آنچه که نیاز دارید و به ذهن شما خطور میکند در اینجا پیدا خواهید کرد. شیر فشارشکن پس از پمپ های هیدرولیک جهت تنظیم فشار روغن خروجی پمپ استفاده می شود زیرا فشار زیاد سیال در سیستم سبب نشتی در اتصالات و ضعف در کنترل سیستم میشود . نیروی به وجود آمده از سوی سیال سبب بستن مسیر جریان می شود و نیروی مخالف از سوی فنر گرفته و تمایل به باز کردن مسیر جریان دارد. مشهودی به وجود نیاید آنرا سرویس نمی کند. این موضوع نشان دهنده ی وجود پمپ فرسوده و در نتیجه دمای زیاد روغن است . A نشان داده شده است. سمبل هیدرولیکی آن ارائه و همچنین در پایین نحوه کددهی شیر کارتریجی سان هیدرولیک Sun Hydraulics مورد نیاز نشان داده شده است. در سیستم هیدرولیکی در صورتی که گام سوم نشان دهد که ایراد در فشارشکن است ، سریعترین گام برای تشخیص عیب ، تعویض فشارشکن با نمونه سالم می باشد. فقط کافی است خط تغذیه حاکم شده بر سیستم پمپاژ سیالات خود را بدانید. نکته بعدی در نوع سیال تحت پمپاژ هیدرولیکی می باشد. در این بین قیمت شیر برقی هیدرولیک ترک نیز وجه جالب توجهی دارد. وجه ایمنی در طراحی تمامی مدل ها از شیر برقی هیدرولیک ترک بسیار بالا است. البته مجموعه شیرهای فشار شکن کارتریجی سان هیدرولیک بسیار متنوع بوده و برای انواع کاربردهای هیدرولیکی طراحی شدهاند. اگر در مرحله دوم ، فشار کامل در سیستم تامین شود ، پمپ و فشارشکن هر دو سالم هستند و عیب سیستم هیدرولیکی ممکن است در پایین دست مدار باشد . در صورت خرابی شیر فشارشکن و عدم انتقال روغن در مواقع مورد نیاز یا شیلنگهای سیستم هیدرولیک از فشار بالا می ترکند یا اینکه این شیر نشتی پیدا میکند و مانع ایجاد فشار مورد نیاز برای عملکرد صحیح سیستم هیدرولیک میشود . معمولاً کمتر ممکن است اتفاق بیوفتد ولی سایش زیاد در اسپول شیر ممکن است مانع فشار سازی در سیستم شود . لغزش داخلی روغن در پمپ باعث می شود دمای بدنه پمپ از روغن مخزن بسیار داغتر باشد . از این رو از آنها در سطح پروژه های بسیار حساس استفاده های فراوانی می شود. شیر برقی هیدرولیک باید توانایی تحمل فشار سنگین سیستم را داشته باشد و در فرمان پذیری عاری از عیب باشد. شیر برقی هیدرولیک نمونه تخصصی طراحی شده برای نصب بر سیستم های کنترلی متکی بر هیدرولیک می باشد. از یک شیر برقی برای کنترل انواع سیالات از نمونه های بادی تا جریان آب، بخار، روغن و… در یک نگاه ساده کاملاً متوجه خواهید شد که مدل های فلزی خصوصاً نمونه های چدنی بسیار مقاوم تر از شیر برقی هیدرولیک ترک با بدنه پلی اتیلن هستند. فرمان های الکتریکی تحت هدایت ما تنظیم خواهند شد تا در نهایت جریان توزیع قدرت هیدرولیکی کاملاً هدفمند شده و تابع خواسته ما از سیستم باشد. فشار شکن هیدرولیک ، نمایندگی فشار شکن هیدرولیک ، فشار شکن های هیدرولیک ، فشار شکن هیدرولیک اصلی ، فشار شکن مدولار هیدرولیک ، کاهنده فشار مادولار هیدرولیک ، انواع شیر فشارشکن هیدرولیک به طور کامل بیان شده است. انواع فشار شکن هیدرولیک. فشار شکن مدولار هیدرولیک ، شیرهای کاهنده فشار با عملکردی متفاوت از شیرهای فشار شکن که از فشار ورودی (برای مثال پمپ) متأثر میشوند شیرهای کاهنده فشار برای تأثیر گذاری بر فشار خروجی سیستم اصلی یا فرعی (برای مثال فشار اکچوئیتور) گردیده اند . روانکاری و خنک کنندگی قطعات متحرک دستگاه با سیرکوله کردن روغن توسط پمپ هیدرولیک گردش روغن صورت میگیرد، که برای تنظیم دمای روغن از خنک کننده یا گرمکن استفاده میشود. کنترلر دیجیتالی جهت کنترل دما و سایز سنگدانه خروجی دستگاه(به دو صورت دستی و اتوماتیک) استفاده می شود. عمده ترین و پرمصرفترین شیر های کنترل فشار هیدرولیک رلیف ولو ها، ردیوسینگ ها، آنلودر ها و کانتربالانس ها میباشند که با توجه به نیاز مدار به کار گرفته میشوند. قیمت شیر فشارشکن هیدرولیک با توجه به نوع نصب آن و همچنین شرکت سازنده متفاوت است. به طور کلی فشار سیستم یک مدار هیدرولیکی تحت تاثیر آنها قرار می گیرد. یک شیر فشارشکن دو راهه با عملکرد مستقیم و سطوح مؤثر متفاوت میباشد. به این گونه که با عملکرد پمپ هیدرولیک جک به سمت بالا و با عملکرد شیربرقی هیدرولیک جک به سمت پایین هدایت میشود. شیر فرمان در حقیقت از یک میله نازک به نام تورشن بار تشکیل شده است . هرگاه سیلندر تست شده در سیستم هیدرولیکی در گام ششم سالم باشد، لازم است شیر راه دهنده جریان چک شود. بعد از چک کردن، اتصال مذکور را محکم نمائید و پیستون را به طرف مقابل حرکت دهید و تست را تکرار نمائید. پس از ایجاد فشار بالای روغن برای تغذیه سیستم هیدرولیک حال باید انرا به نحوی به سیستم اعمال کرد که فرمان در جهت مورد نظر به گردش درآید . در ادامه به صورت مفصل در رابطه با شیر های فشار شکن بحث خواهیم کرد. در ادامه به مواردی نظیر طرزکار هیدروموتور و لیست قیمت هیدروموتور خواهیم پرداخت. این موضوع در مواقع اضطراری برای حالاتی که خارج از تعریف سیستم کنترل مرکزی است، مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه در مورد قیمت انواع فشارشکن هیدرولیک بحث و راهنمای خرید فشارشکن هیدرولیک مناسبی در اختیار شما قرار خواهیم داد. از این رو در همه حال تحت تاثیر فشار بالای سیالات هیدرولیکی قرار می گیرد. مدل های ضعیف تر مانند بدنه پلی اتیلن تنها در جابجایی حجم کم از سیالات کاربرد دارند. اما تا زمانیکه فرمانی از جانب بخش کنترل صادر نشده باشد، هر گونه جابجایی سیالات در داخل شیر امکان پذیر نیست. فرض کنید در یک سیستم هیدرولیک چندین جک هیدرولیک وجود دارد و شما باید فشار ورودی روغن به این جک ها را کنترل کنید. ترکیب خصوصیات ریلیف فشنگی پیلیوتی و فشنگی عملکرد مستقیم سان هیدرولیک بوده و کاربر قادر به تنظیم فشار زیر بار بصورت پیوسته و ملایم میباشد. فاکتوری که در بین انواع شیر کنترل فشار هیدرولیک مشترک است نحوه عملکرد این شیرها می باشد. به همین منوال مواردی نظیر عدم امکان تنظیم فشار زیر بار، وابستگی مستقیم دبی و فشار جریان به هم از معایب شیر فشار شکن کارتریج عملکرد مستقیم سان هیدرولیک میباشد. برای این کار می توانید با نصب یک فشار شکن برقی هیدرولیک در مدار فشار ورودی برای همه جک ها را کنترل کنید. در مدل شیر برقی هیدرولیک های از استانداردهای 12 ولت DC، 24 ولت DC، 24 ولت AC و 220 ولت AC استفاده شده است. اما این قطعه ساده چگونه عمل میکند ؟ سرعت عمل شرط کلیدی در کار با سیستم های هیدرولیکی است. مثلاً در یک شیر برقی هیدرولیک 3.2 از 3 خط ورودی و خروجی که یک ورودی و 2 خروجی است استفاده شده است. این مدل دستگاه رنگ پاش برقی مناسب برای انواع کارهای ساختمانی ، رنگهای سبک و نیمه صنعتی استفاده میگردد. همچنین کدهایی که با رنگ قرمز مشخص شده ازشیرهای کاتریجی سان هیدرولیک پر مصرف میباشد. C بصورت دو طبقه دارای اسپول لغزشی و پیستون متعادل کننده بر روی مدخل روغن جهت تنظیم فشار میباشد. 2 – برج های خنک کننده… شیر های فشارشکن پیلوتی دارای یک گلوئی (اریفیس) کوچک است که ممکن است توسط ذرات خارجی مسدود شده باشد. یک پمپ که بزرگتر است وظیفه تامین دبی را دارد و پمپ دیگر که کوچکتر است وظیفه تامین و تحمل فشار را دارد. به طور مثال اگر دبی پمپ شما بالای 80 لیتر بر دقیقه باشد باید برای کنترل جهت روغن هیدرولیک از شیر با سایز 1/2 استفاده کنید و با نصب یک فشار شکن برقی بلوکی سایز 1/2 فشار این حجم از روغن را کنترل کنید. در نظر داشته باشید که قاعده در اصول کارکرد تمام شیر برقی ها یکسان است. اصلیترین شاخص شیرهای پاپتی عدم نشتی در آنهاست. نگهداری از شیرهای فشار شکن آسان است. پمپ را روشن و با محکم کردن پیچ تنظیم فشارشکن شاهد فشار سازی در گیج فشار باشید . در طول کارکرد زمانی مدار فعالیتی در مدار صورت نگیرد و پمپ نیز متوقف نشود. این شیرها همانند شیر های کنترل جهت به صورت نرمال باز و نرمال بسته نیز می توان تقسیم بندی نمود. ، انتخاب را به سایرین بسپارید. نشتی خارجی را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. طراحی آن ها بسیار ساده و با هزینه کم انجام می شود. شیر معیوب را بعداً می توان باز نمود و چک کرد . طبیعتا در هر سیستم و مدار هیدرولیکی شیر های کنترل فشار هیدرولیک وجود دارند. در حالت عادی کارکرد یک پمپ سالم ، دمای پوسته آن ممکن است تا حدود 10 درجه بیش از دمای مخزن باشد . در یک سیستم هیدرولیک توان خروجی، تابعی از فشار و جریان روغن می باشد. از این رو از لحاظ قیمت شیر برقی هیدرولیک جایگاه بالاتری خواهد داشت. فول کنترل مادولار هیدرولیک ، فولی کنترل مادولار برقی دستی هیدرولیک ، فولی کنترل سرراهی هیدرولیک ، فولی کنترل بلوکی هیدرولیک ، فولی کنترل کارتریجی. فشار شکن هیدرولیک فشار شکن هیدرولیک فرمان فشار شکن هیدرولیکی فشار شکن هیدرولیک برقی فشار شکن جک هیدرولیک فشار شکن هیدرولیک دیپلماتیک قیمت فشار شکن هیدرولیک فشار شکن های هیدرولیک انواع شیر فشار شکن هیدرولیک انواع فشار شکن هیدرولیک فشار شکن شیر برقی هیدرولیک فشار شکن پمپ هیدرولیک تنظیم فشار شکن هیدرولیک تنظیم شیر فشار شکن هیدرولیک تعمیر فشار شکن هیدرولیک فشار شکن هیدرولیک چیست خرید فشار شکن هیدرولیک فشار شکن در هیدرولیک فشار شکن روغن هیدرولیک فشار شکن شیر هیدرولیک قیمت شیر فشار شکن هیدرولیک شیر فشار شکن هیدرولیکی شیر فشارشکن هیدرولیک شیر فشار شکن هیدرولیک چیست فروش فشار شکن هیدرولیک فشار شکن کارتریجی هیدرولیک فشار شکن مدولار هیدرولیک فشار شکن هیدرولیک بین راهی فشار شکن برقی هیدرولیک فشارشکن هیدرولیک جک شیرهای فشار شکن هیدرولیکی

مقالات مرتبطی که می‌تواند در افزایش آگاهی و آشنایی بیشتر شما نسبت به علم هیدرولیک کمک کند:

شیر برقی Duplomatic | پرشر سوئیچ دوپلوماتیک | فیلتر المنت | فشارشکن دوپلوماتیک | شیر پروپرشنال Duplomatic | کارت پروپرشنال Duplomatic